-
Co się dzieje po ponownym otwarciu gry?
Gra otwiera się zawsze w miejscu, gdzie ostatnio ją zamknięto. Jeśli dziecko robiło ćwiczenia, wówczas gra otworzy się w widoku paczki zadań i ostatnio wykonane zadanie będzie odznaczone jako zaliczone.
-
Co to jest kod aktywacyjny?
Właściwy kod aktywacyjny to unikalny ośmioelementowy ciąg znaków, uprawniający do korzystania z portalu Balon Blum w określonym zakresie. Można go kupić w sklepie internetowym: sklep.nowaera.pl i na podany adres e-mail otrzymać kod. Jakiekolwiek problemy z kodem aktywacyjnym należy zgłaszać w formularzu zgłoszeń (szukaj: Kontakt) lub dzwoniąc pod numer infolinii: 801 88 10 10.
-
Co to jest kod dostępu do Wyszukiwarki Nauczyciela?
Nauczyciele współpracujący z Nową Erą mogą otrzymać kod dostępu do Wyszukiwarki ćwiczeń dla Nauczyciela. Ci którzy współpracują z innymi wydawnictwami powinni zadzwonić na infolinię 801 88 10 10 lub 58 721 48 00.
-
Co to za komunikat po 30 minutach grania?
To komunikat, który postanowiliśmy umieścić w trosce o prawidłowy rozwój dziecka. Dzieci w wieku 3-6 lat nie powinny spędzać wielu godzin z komputerem lub tabletem. Po każdych 30 minutach gry system wyświetla na cały ekran animację o treści: „Balon się zmęczył! Zrób sobie przerwę, bo grasz już 30 minut!” Wyświetlony komunikat nakładany jest na ekran, na którym obecnie przebywa Gracz. Wyłącza wszystkie inne dźwięki gry. Komunikat sam się wyłącza po kilku sekundach. Gracz może kontynuować grę.
-
Co zrobić, gdy wygasła licencja?
W każdej chwili można ją przedłużyć, wykupując nowy kod. Na 2 tygodnie przed terminem wygaśnięcia licencji użytkownik jest o tym informowany. Jest więc sporo czasu na podjęcie decyzji. W Panelu Rodzica/Nauczyciela System wyświetla użytkownikowi wszystkie istniejące profile i gry do profili. Te nieaktywne, są wyszarzone, a po kliknięciu w nieaktywny wyświetlany jest komunikat – licencja wygasła, wprowadź kod, Anuluj lub Przejdź do sklepu.
-
Co zrobić, gdy zapomniałem/łam hasła?
Odzyskiwanie hasła odbywa się na ekranie logowania. Pod polem Hasło znajduje się link Zapomniałem/łam hasła. Wystarczy kliknąć ten link i poczekać na e-maila, który umożliwi wymianę hasła na nowe.
-
Co zrobić, gdy zbyt długo ładuje się filmik wybranej krainy?
Jeśli ładowanie filmiku wybranej krainy trwa zbyt długo, wystarczy wybrać przycisk „Pomiń", co spowoduje przejście do gry.
Jeśli użytkownik korzysta z przeglądarki Firefox i problem długiego ładowania filmiku powtarza się częściej, może to wynikać z ustawień przeglądarki. Aby je zmienić, należy przejść do zakładki „Narzędzia" lub rozwinąć menu przeglądarki (kliknąć przycisk "hamburger" - trzy poziome paski), a następnie wybrać „Ustawienia". Na lewym pasku bocznym należy kliknąć w „Prywatność i bezpieczeństwo" i po prawej stronie znaleźć blok „Uprawnienia". Znajduje się tam pole „Automatyczne odtwarzanie", a po jego prawej stronie przycisk „Ustawienia". Po kliknięciu tego przycisku pojawi się okienko „Automatyczne odtwarzanie - uprawnione witryny" z rozwijaną listą przy polu „Domyślne dla wszystkich witryn", zawierającą rodzaj uprawnień do zastosowania. Należy wybrać opcję „zezwalanie na dźwięk i wideo" i kliknąć „Zachowaj".
-
Czy mogę założyć profil gracza, gdy nie mam kodu aktywacyjnego?
Aby stworzyć profil gracza, trzeba być uprawnionym do korzystania z gry. W tym celu należy kupić kod aktywacyjny. Można go kupić w sklepie internetowym: sklep.nowaera.pl i na podany adres e-mail otrzymać kod.
-
Czy można jedną grę włączyć na dwóch różnych urządzeniach jednocześnie?
Nie. Na jednym profilu można grać tylko na jednym urządzeniu w danym czasie (nawet jeśli użytkownik ma dwie gry do profilu). Jeśli gracz ma uruchomioną grę na urządzeniu (np. tablecie), a w tym czasie inny gracz loguje się na innym urządzeniu (np. laptopie) i wybiera profil tego samego gracza, gra jest aktywna na laptopie, a na tablecie pojawia się komunikat: „Upps!!! Twoja gra została uruchomiona na innym urządzeniu”.
-
Czym się różni profil gracza od profilu grupy?
Użytkownik zarejestrowany na portalu Balon Blum jako Nauczyciel zakłada profil dla grupy przedszkolnej, bo razem z grupą, najczęściej na tablicy interaktywnej, rozwiązuje zadania i przechodzi przez kolejne wyzwania w grze, obserwuje postępy w grze grupy przedszkolnej. Natomiast użytkownik Rodzic/Opiekun zakłada profile dla swojego dziecka, obserwuje postępy w grze konkretnego dziecka, korzysta z rad ekspertów przeznaczonych dla konkretnego gracza – dziecka.
-
Gdzie sprawdzać postępy gracza/grupy?
Rodzic i Nauczyciel na bieżąco w Panelu Rodzica/Nauczyciela może sprawdzać postępy dziecka/grupy. Polecamy także nasze rady, jak wspomagać konkretne umiejętności dziecka. Przy każdym ćwiczeniu, specjalnie dla rodziców, przygotowaliśmy dodatkowe wyjaśnienia – co należy zrobić w ćwiczeniu oraz jaki jest sens wykonywania danego ćwiczenia – jaki obszar kompetencyjny pozwala ono wspomagać i po co.
-
Jak dodać nowy profil gracza?
W każdej chwili zalogowany nauczyciel lub rodzic/opiekun może dodać kolejnego gracza. Wystarczy kliknąć „Dodaj” w zakładce „Profile graczy” albo „Dodaj profil” na oknie dodawania profilu, wypełnić pole Nazwa gracza (obligatoryjne), wybrać awatar gracza (opcjonalnie), wskazując na jeden z obrazków domyślnych w profilu, bądź wgrywając własne zdjęcie z komputera. Następnie użytkownik wprowadza kod do gry. Jeśli nie ma kodu, wówczas klika przycisk Kup kod, który przenosi go do sklepu Nowej Ery: sklep.nowaera.pl, gdzie może zakupić kod dostępu do portalu Balon Blum.
-
Jak dodać zdjęcie do profilu gracza lub gotowy obrazek awatara?
Każde dziecko (lub grupa przedszkolna) korzystające z portalu Balon Blum może mieć swojego awatara. Dzięki temu na pasku w grze, zawsze będzie widniało powitanie, np. "Witaj Kasia!" opatrzone ładnym, wybranym przez dziecko obrazkiem (do wyboru: chłopcy, dziewczyny, zwierzęta, przedmioty…). Zamiast gotowego obrazka można też wgrać zdjęcie dziecka. Edycja nazwy gracza i obrazka jest możliwa w Panelu Rodzica lub Panelu Nauczyciela pod zakładką Profile graczy.
-
Jak działa Panel Rodzica/Nauczyciela?
Użytkownik klika przycisk Panel Rodzica (jeśli jest rodzicem lub opiekunem) albo Panel Nauczyciela (jeśli jest nauczycielem). System prosi o wprowadzenie wyniku działania matematycznego. Po pozytywnej weryfikacji system przenosi na stronę, gdzie Użytkownik widzi zakładki: Ustawienia konta, Profile Graczy, Pomoc, nauczyciel dodatkowo widzi zakładkę Wyszukiwarka. Ma dostępne przyciski Wyloguj, Powrót do gry. Klikając na logo, przenosi się na stronę główną. Pod awatarem gracza na grze dostępne są pozycje: Zmień gracza, Edytuj dane gracza, Restartuj grę. Wszystkie te funkcje nie powinny być dostępne dzieciom, stąd konieczność wpisania wyniku mnożenia przed wejściem do Paneli.
-
Jak odnowić licencję?
Akcja odnowienia licencji jest dostępna w zakładce Profile graczy przy danym Profilu Gracza po rozwinięciu informacji o licencjach. Po wybraniu akcji odnowienia licencji, użytkownik powinien wprowadzić kod i potwierdzić go, klikając przycisk Gotowe. Pole wprowadzenia kodu jest obligatoryjne. Po prawidłowej weryfikacji kodu gra jest aktywowana i aktualizowane są informacje o statusie gry oraz dacie ważności, pojawia się okno podsumowujące odnowioną grę. Użytkownik z poziomu komunikatu podsumowującego może kontynuować grę dla wykupionego przedziału i Profilu.
-
Jak rozpocząć grę?
Dziecko może rozpocząć grę dopiero wówczas, gdy dorosła osoba: Rodzic, Nauczyciel, Opiekun zarejestruje się, zaloguje, wpisze kod aktywacyjny do portalu oraz utworzy profil gracza. Jeżeli Rodzic/Nauczyciel ma więcej niż jeden profil, bądź do profilu istnieje więcej niż jedna gra: system wyświetla Profile i Profile z podziałem na gry (np. Kasia BB dla 3–4-latków, Kasia BB dla 5–6-latków) Użytkownik wybiera albo Profil, albo grę.
-
Jak wprowadzić dziecko w zasady gry?
Na początku gry i w każdej krainie, za pomocą animacji, dziecko wprowadzone jest w przygodę głównych bohaterów. Podczas gry Baj lub Bajeczka w przystępny sposób wyjaśniają i pokazują (animacje) każdą funkcjonalność gry. Przycisk Samouczek pozwala dziecku w każdej chwili wrócić do tych objaśnień.
-
Jak wylogować się z systemu?
Wylogować się z systemu może osoba dorosła – rodzic w Panelu Rodzica lub nauczyciel w Panelu Nauczyciela. Użytkownik klika Wyloguj, system wyświetla pytanie: „Czy na pewno chcesz się wylogować?”, użytkownik klika na TAK, system wylogowuje użytkownika, a następnie wyświetla stronę przed zalogowaniem.
-
Jak zmienić dane rejestracyjne?
Użytkownik klika ikonę edycja konta. System wyświetla użytkownikowi pola możliwe do edycji: Adres, Telefon (dla nauczyciela), Dane przedszkola (dla nauczyciela), Zmień hasło. Użytkownik wprowadza nowe wartości w wybranych polach. Użytkownik klika Zapisz zmiany. System sprawdza, czy wszystkie pola są wypełnione. Żadne pole nie może być puste. Pole e-mail, Imię, Nazwisko nie są edytowalne.
-
Jak zmienić hasło?
W Panelu Rodzica/Nauczyciela, w zakładce Ustawienia konta Użytkownik klika w przycisk Zmień hasło. System wyświetla użytkownikowi trzy puste pola: - wprowadź obecne hasło, - wprowadź zmienione hasło, - powtórz zmienione hasło. Użytkownik wypełnia pole wprowadź obecne hasło (obligatoryjne). Użytkownik wypełnia pole wprowadź zmienione hasło (obligatoryjne). Użytkownik wypełnia pole powtórz zmienione hasło (obligatoryjne). Użytkownik klika Zapisz zmiany. System sprawdza czy wartości w polach zmień hasło i powtórz zmienione hasło są zgodne.
-
Jak znaleźć otwartą paczkę zadań?
Niektóre elementy w krainie podświetlają się. Te podświetlone na zielono kryją otwartą paczkę zadań. Te podświetlone na żółto kryją paczkę zadań do rozwiązywania w drugiej kolejności, a te podświetlone na czerwono (lub pomarańczowo) kryją paczkę zadań do rozwiązania w trzeciej kolejności. W każdej krainie są trzy paczki zadań.
-
Do czego upoważnia mnie kod aktywacyjny?
Kod aktywacyjny uprawnia do korzystania z portalu Balon Blum w określonym zakresie: Balon Blum dla 3–4-latków – cała gra lub Balon Blum dla 5–6-latków – cała gra, a jeśli jesteś nauczycielem/nauczycielką współpracującą z Nową Erą i masz kod dostępu do wyszukiwarki ćwiczeń – Balon Blum dla Nauczycieli z wyszukiwarką ćwiczeń.
-
Gdzie kupić kod aktywacyjny?
Kod aktywacyjny do portalu można kupić w sklepie internetowym Nowej Ery: sklep.nowaera.pl
-
Kiedy kod aktywacyjny jest niepoprawny?
Kod niepoprawny to taki, który nie został zakupiony w sklepie internetowym Nowej Ery: sklep.nowaera.pl, a podczas wpisywania go w polu Kod dostępu system nie chce go przyjąć. W wypadku problemów z niepoprawnym kodem, prosimy o kontakt pod numerem telefonu 58 721 48 00 lub przez formularz kontaktowy.
-
Czy bez rejestracji mogę kupić kod aktywacyjny?
Tak, wystarczy wypełnić formularz zamówienia na: sklep.nowaera.pl.
-
Jak mogę się zalogować?
Należy kliknąć przycisk logowania, a następnie wpisać swój login i hasło.
-
Jak mogę się zarejestrować?
Użytkownicy powinni wypełnić puste pola danymi na ekranie rejestracji do konta Nowej Ery, a następnie poczekać na e-mail rejestracyjny. Po otrzymaniu wiadomości z linkiem aktywacyjnym, można logować się do portalu Balon Blum.
-
Jak stworzyć profil gracza?
Już na samym początku korzystania z portalu Balon Blum, czyli przy wpisywaniu kodu aktywacyjnego. Wystarczy wpisać imię dziecka i wybrać obrazek – może to być jeden z gotowych awatarów do wyboru lub zdjęcie dziecka wklejone z własnych zasobów w komputerze. Na koniec wystarczy kliknąć przycisk Zapisz.
-
Po co mi profil gracza?
Profil gracza/grupy jest niezbędny, by rozpocząć grę. Jeden kod aktywacyjny pozwala utworzyć jeden profil gracza. Jeśli masz więcej dzieci, możesz tworzyć oddzielne profile dla każdego z nich, zakupując kolejne kody aktywacyjne. Nowy profil możesz utworzyć w dowolnej chwili. Dzięki profilowi gracza/grupy przedszkolnej można na jednym ekranie przełączać się pomiędzy graczami – gdy na przykład rodzic wykupił gry dla rodzeństwa. Profil pozwala też zbierać dane o postępach gry konkretnego gracza/grupy przedszkolnej.
-
Co to jest wyszukiwarka ćwiczeń?
Wersja dla nauczyciela (dostępna po zarejestrowaniu się na portalu jako nauczyciel i wpisaniu specjalnego kodu) wyposażona jest dodatkowo w specjalną wyszukiwarką ćwiczeń. Pozwala ona na dostęp do wszystkich ćwiczeń z obu grup wiekowych. Nauczyciel, po wpisaniu kodu dostępu do wyszukiwarki, może wybrać, czy chce skorzystać na zajęciach z gry, czy też potrzebuje konkretnych ćwiczeń na konkretne obszary rozwoju dzieci lub na konkretne tematy. Jeśli tak – wystarczy, że w odpowiednie okienko wpisze wyraz, np. dom, zima, święta, rodzina, bezpieczeństwo, a wówczas wyświetlą mu się ćwiczenia, które na różne sposoby podejmują wybrany temat, albo z gotowej listy wybierze obszar, który akurat chce ćwiczyć, np. logiczne myślenie, wprowadzenie do matematyki, sprawność manualna, percepcja wzrokowa i inne, odpowiednie dla wieku dzieci.
-
Jak korzystać z wyszukiwarki ćwiczeń?
Wyszukiwarka ćwiczeń znajduje się w Panelu Nauczyciela. Można z niej korzystać na trzy sposoby. Albo wybierając z list: Wiek dziecka, Umiejętności i Szczegółowy zakres umiejętności (np. 5–6-latki/Logiczne myślenie/Klasyfikowanie), albo wpisując w pole Tematy ćwiczeń temat, który nauczyciel akurat omawia podczas zajęć (np. choinka), albo skorzystać z obu tych opcji jednocześnie. Rozwijana lista pomoże mu wybrać interesujący go zakres, a w dole ekranu pokażą się miniatury/kafelki ćwiczeń w wybranym zakresie. Wystarczy kliknąć miniaturę/kafelek, by wejść do wybranego ćwiczenia. Te oznaczone zielonym „ptaszkiem” były już kiedyś wykonywane przez nauczyciela.
-
Jak są oznaczone zadania w wyszukiwarce?
Zadanie, które zostało wykonane oznaczone jest „ptaszkiem” na zielonym tle.
-
Jak wyczyścić wyniki filtrowania w wyszukiwarce?
Nauczyciel może wyczyścić wyniki filtrowania, wybierając z listy Wybierz… lub, w wypadku wyszukiwania tematami ćwiczeń, klikając przycisk x.
-
Co to znaczy zgoda handlowa?
To zgoda na wysyłanie informacji dotyczących produktów i usług oferowanych na rynku wydawniczym, przez Nową Erę i podmioty współpracujące z wydawnictwem Nowa Era, w tym należące do grupy kapitałowej.
-
Co to znaczy zgoda na przetwarzanie danych osobowych?
Nowa Era przetwarza dane osobowe wyłącznie dla określonych i zgodnych z prawem celów, głównie dla potrzeb umożliwienia użytkownikom korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, rozwoju oferowanych produktów i do celów edukacyjnych. Dane osobowe zbierane są w zakresie koniecznym do osiągnięcia realizowanego celu.
-
Jak nadać lub cofnąć zgody?
Podczas rejestracji Użytkownik nadaje/cofa zgody na przesyłanie informacji handlowych, akceptuje Regulamin i Politykę prywatności. W Panelu Rodzica/Nauczyciela w zakładce Ustawienia konta również widoczne są zgody. To tam można je zaznaczyć/odznaczyć.
-
Jak działa pomoc – ikona koło ratunkowe?
To pomoc dla gracza. Klikając w koło ratunkowe, Baj lub Bajeczka podpowiadają, co należy (technicznie) zrobić, aby wykonać zadanie. Polecamy dzieciom tablety do gry w Balona Bluma (bo wówczas ćwiczenia mają większy sens, pomagają w koordynacji ręki ioka, mają większy wpływ na rozwój mózgu), dlatego tekst pomocy jest przystosowany do tabletów, (np. pacnij, a nie kliknij myszką).
-
Jak działają ćwiczenia do drukowania
Ćwiczenia do drukowania są oznaczone ikoną drukarki. Po otwarciu takie ćwiczenie można wydrukować (klikając przycisk z drukarką) lub wysłać na e-mail (klikając przycisk z kopertą). Ćwiczeń tych w odróżnieniu od interaktywnych, nie wykonuje się na ekranie komputera, ale na kartce papieru po uprzednim wydrukowaniu. Ćwiczenie jest zaliczone, gdy zostanie wysłane na e-mail lub wydrukowane.
-
Jakie gry Balon Blum mogę kupić?
- Balon Blum dla 3-4 – latków i Balon Blum dla 5-6 – latków oraz Wyszukiwarka dla Nauczyciela - dostępna wyłącznie dla nauczycieli w ramach współpracy z wydawnictwem Nowa Era.
-
Po co mi Panel Nauczyciela?
Panel Nauczyciela to przestrzeń zarezerwowana dla Nauczyciela. To tutaj można sprawdzić postępy w grze grupy przedszkolnej, edytować profile grup czy ustawienia konta, ale też zrestartować grę czy uzyskać pomoc w obsłudze gry. W Panelu Nauczyciela znajduje się też Wyszukiwarka ćwiczeń, gdzie nauczyciel, po wpisaniu kodu dostępu do wyszukiwarki, ma dostęp do wszystkich ćwiczeń dla obu grup wiekowych, może wyszukiwać interesujące go ćwiczenia po kategoriach ćwiczonych umiejętności lub po tematach.
-
Po co mi Panel Rodzica?
Panel Rodzica to przestrzeń zarezerwowana dla dorosłego opiekuna gracza. To tutaj można sprawdzić postępy w grze dziecka, edytować profile graczy czy ustawienia konta, ale też zrestartować grę. Panel Rodzica zabezpieczony jest kontrolą rodzicielską – działaniem matematycznym, które utrudni dziecku dostanie się do niego i na przykład nieumyślne zrestartowanie gry.